Negatív hozzászólás kezelese

Hogyan lehet az elégedetlen ügyfélből elégedett ügyfelet csinálni?

Tudtad, hogy egy elégedetlen vásárló negatívan beszél a márkáról legalább 10 ismerősével?

Ez nagyon negatív lehet a vállalat nyereségére nézve, amikor a boldogtalan maradt emberek száma túl gyorsan növekszik.

Hogyan nyerhetünk vissza egy elégedetlen ügyfelet?

Pusztító is lehet a sok negatív komment, de még jobban elgondolkoztató tény, hogy a felhasználóknak ma milyen könnyű hozzáférésük van a közösségi hálózatokhoz.

És minden követőjüknek elmondják a kapott bánásmódot, ami jó hírnévválsághoz vezethet a vállalat számára, ha véleménye gyorsan terjed.

Valamit, amelyet sokszor meg lehetett volna oldani az ügyfél jobb odafigyelésével vagy a felvetett probléma megfelelő megoldásának biztosításával, ami esetleg elégedett ügyfelet eredményezett volna.

1. Fontos felkészülni az ilyen típusú helyzetekre a probléma gyors azonosítása érdekében, megakadályozva, hogy többet ne forduljon elő.

2. Az ügyfelek nem szeretik, hogy a vállalkozások nem válaszolnak panaszaikra. Ha úgy látják, hogy a cég arra is kész, hogy kiszolgálja őket, elégedettségük jelentősen javulni fog.

3. Ha feltételezzük a hibát, amikor hibáztunk, és ennek megfelelően cselekszünk, az is segít az ügyfélnek abban, hogy továbbra is bízzon bennünk.

4. Az ügyfelek fogékonyabbak lesznek, ha átérezzük az ügyüket és barátságos bánásmódban bánunk velük.

5. De ami igazán fontos, hogy tudjuk, hogyan kínáljunk olyan megoldást, amellyel az ügyfél elégedett. Felesleges felelősséget vállalni és bocsánatot kérni, ha nem fogjuk megoldani azt a problémát, amelyre az ügyfél számít. Ily módon képesek leszünk a rossz élményből elégedett vásárlóvá válni.

6. Ha jó hírnévválság alakult ki az interneten, érdemes magyarázatot adni, hogy a felhasználók megértsék, mi történt, és ne befolyásolja a márka imázsát. Ezután privát módon beszélhetünk az ügyféllel, és megfelelő megoldást találhatunk.

7. Fontos továbbá, hogy ezekhez az esetekhez jól definiált protokollt hozzunk létre, hogy az egész folyamat során megőrizhessük az összhangot. Amennyiben a problémát egyetlen személy is képes kezelni, annál jobb.

A kritikát mindenesetre nem szabad negatívumnak tekinteni, mivel kiváló alkalom arra, hogy első kézből megismerjük, miben mulasztunk el, és olyan hibákat fedezzünk fel, amelyeket másként nem tudtunk volna felfedezni.

Ily módon gyorsan meghozhatjuk a döntéseinket és javíthatjuk a vásárlási folyamatot , hogy ügyfeleinknek a lehető legjobb bánásmódot nyújthassuk, ezáltal pozitív észrevételeket kapva cégünkről.

1 thoughts on “Hogyan lehet az elégedetlen ügyfélből elégedett ügyfelet csinálni?

Comments are closed.