Színes tények – marketing színek

Ezért viselnek fehér ruhát az orvosok és a tudósok. Hihetetlen színek

Játsszunk egy játékot. Képzelj el egy márkát. Bármely márka lehet a világon.

Az első dolog, ami eszembe jut, a márka logója, igaz?

Képzelj el egy márkát.

Bármely márka lehet a világon. Az első dolog, ami eszedbe jut, a márka logója, igaz?

 

mcdonalds marketing

Ha a McDonald’s-ra gondol, az agya nem mutatna a sajtburgert.

Forrás: McDonald’s újság

Most a McDonald’s-ra gondol, ugye?

És valószínűleg éhesebb vagy, mint 10 másodperccel ezelőtt.

Miért?

Mivel a piros szín serkenti az étvágyat.

Ez őrület, igaz?

És ez csak egy a hihetetlen színpszichológiai tények közül , amelyeket meg fog tanulni. Ráadásul a cikk végére tudni fogja, hogyan kell a megfelelő színeket használni a marketingben .

Ugorjunk hát bele.

Elképesztő tények, amelyek bizonyítják a színek erejét

  • A színek önmagukban befolyásolhatják a kezdeti benyomás 90%-át.
  • Az emberek nemüktől és kultúrájuktól függően különböző módon érzékelik a színeket.
  • A kék szín a nők 35%-ának és a férfiak 57%-ának a kedvenc színe.
  • A szín befolyásolja a vásárlók vásárlási döntéseinek 85%-át .
  • A színek 80%-kal növelik a márka ismertségét.
  • A színek befolyásolják az emberek viselkedését, hangulatát és stresszszintjét.
  • A vásárlók 93%-a csak a látványra koncentrál, amikor megvásárolja a terméket/szolgáltatást.

Elgondolkodtató számok, igaz?

Merüljünk hát mélyebben bele, és vizsgáljuk meg, mit jelentenek a színek a pszichológia szempontjából.

1. Az elsődleges színek és az emberekben kiváltott érzelmek – Bizonyított színek befolyásolják az emberek viselkedését, hangulatát és stresszszintjét.

(Forrás: Science of People)

Színes tények – marketing színek

Három elsődleges szín létezik – piros, kék és sárga. 

Az összes többi szín ezek kombinációja vagy ezek hiánya (fekete).

A pszichológia hatásában a vörös színhez társul a szenvedély és az agresszió. A vörös a sürgősség érzetét kelti. Ezért a promóciók és a webáruházak gyakran használják ezt a színt. Serkenti az étvágyat is, így tökéletes a gyorséttermek számára. A vörös növeli az emberek pulzusát és vérnyomását. Ezért társul a mozgáshoz és az izgalomhoz is.

A kék a legerőteljesebb szín a megbízhatóság és a nyugalom előmozdításában. Az emberek asszociálják a kéket az égre és a vízre. A béke és a biztonság érzetét kelti.

A vállalatok a kék színt választják a marketingben, hogy elősegítsék termékeik iránti bizalmat.

Kíváncsi vagy: „Milyen színek emelkednek ki a legjobban?”

A sárga kétségtelenül az egyik válasz. Az emberek a sárgát a nappalhoz társítják, és ez pozitív érzelmeket vált ki – boldogságot, kreativitást és optimizmust.

A színpszichológia szerint ez a leginkább figyelemfelkeltő szín. Ezért szimbolizálja a figyelmeztetést és szorongást is kelt. A vállalatok ez utóbbiakkal vonzzák az impulzív vásárlókat.

Most, hogy tudjuk, hogyan befolyásolják a színek az emberek hangulatát, akkor a legjobb színeket a marketing kampányok és a márkaépítéshez is fel kell használni. A három alapszín remek választás, mivel erős üzeneteket közvetítenek. Ennek ellenére, ha nem felelnek meg a vállalat filozófiájának, rengeteg más közül lehet választani.

2. A másodlagos színek mögött álló pszichológia – Az emberek nemüktől és kultúrájuktól függően különböző módon érzékelik a színeket.

(Forrás: Israel Abramov, A nemi különbségek biológiája)

A másodlagos színek: zöld, lila és narancs. Ezek az elsődleges színek két kombinálásának eredményei.

A zöld a természet színe. Ez összefügg az egészséggel, a nyugalommal és az erővel. A vállalatok gyakran a zöldet használják a bio termeléshez való kapcsolódáshoz vagy annak környezetbarát jellegének előmozdításához. Ez a szín harmóniát és stabilitást idéz.

A lila az egyik legritkábban megjelenő szín a természetben. Ezért társul az egyediséggel, és királyi színként is ismerik.

Ez magában foglalja a tiszteletet, a bölcsességet, a luxust és serkenti a kreativitást. A kozmetikai ipar gyakran használja a lilát a szépségápolási és öregedésgátló termékek népszerűsítésére.

A narancs a vörös és a sárga kombinációja. Ezért ez a sárga energia keveréke a vörös erejével. Ez az egyik szín a marketingben, amely ösztönzi az impulzív vásárlókat.

A webdesignban gyakran a választás színe a tervezők számára, amikor cselekvésre ösztönző gombokat készítenek.

Mi az oka? A narancs a megfizethetőséggel jár.

A marketing és a pszichológia együtt járnak. És most, hogy tudja, mi a színek pszichológiai hatása, megvalósíthatja ezeket a színeket vállalkozásának reklámozásában.

3. Egyéb alapvető marketing színek – Az emberek csupán 1% -a tartaná olcsónak a fekete terméket.

(Forrás: Hubspot)

A barna a föld színe. Ezért társítják az emberek a barnát a minőségi, tartós és megbízható termékekhez. Bár az emberek az üzleti élet egyik unalmas színének tartják, ez könnyen átadhatja márkájának üzenetét potenciális ügyfeleinek.

Ha jól csinálják, ez kényelmet, eleganciát vagy biztonságot jelenthet. A vállalatok gyakran barnát használnak logójukban, ha termékeik fából vagy bőrből készülnek.

A fehér a tisztaság színe. Az egyszerűséggel és a biztonsággal jár. Az intelligencia, a professzionalizmus és a tisztaság szimbóluma is. Ezért viselnek fehér ruhát az orvosok és a tudósok. A vállalatok a fehér színt használhatják kreativitásuk megmutatására, mivel ez új kezdetet jelenthet.

Az emberek általában a szürkét nyomasztó színnek tartják , de a színvizsgálatok azt mutatják, hogy erőteljes szimbolikája van. Bölcsességgel, intelligenciával, stabilitással és méltósággal társul. A bölcs öregeknek ősz haja van. Ezért a szürke a tapasztalatot is szimbolizálja.

Fekete egy kétélű kard. Használata a szín pszichológia számára a marketing. Sok kultúrában a fekete a rosszat, a sötétséget és a halált szimbolizálja.

Azonban a pszichológia, a fekete jelentése hatalom, a hagyomány, az elegancia és a kifinomultság. A vállalatok gyakran feketét használnak a csúcskategóriás termékeknél.

Most már tudod a jelentését a márka színek és a pszichológia mögötti cégek színeit. Összefoglalva, itt van az úgynevezett marketing színkör.

Forrás: Conversioner

Színek pszichológiája – Kreatív Inas, marketing

4. Melyek az emberek kedvenc színei, és milyen színek vonzzák az ügyfeleket vásárolni? – A kék a férfiak 57% -ának és a nők 35% -ának a kedvenc színe.

(Forrás: Joe Hallock)

A kék a legnépszerűbb szín, kortól és nemtől függetlenül. A zöld és a lila megosztja a második helyet, egyenként 14% -kal. A piros (8%) és a fekete (7%) a következő a sorban. A nők első három kedvenc színe: kék (35%), lila (23%) és zöld (14%.)

A férfiak a kéket (57%), a zöldet (14%) és a feketét (9%) részesítik előnyben.

Ha azt szeretnénk, hogy alkalmazza a pszichológia a színeket az üzletéhez, itt vannak a legkevésbé kedvenc színek, kort és a nem – narancssárga (29%) és barna (23%).

A világosbarna, a szürke, a fekete, a fehér és a kék a nemre nézve semleges színű, így férfiaknak és nőknek egyaránt megfelelő. A fenti statisztikák segítségével a megfelelő színpszichológiát alkalmazhatja a reklámokban , a célközönségtől függően.

Kíváncsi vagy: „Miért fontos a szín a reklámban ?“

A válasz egyszerű – megerősíteni azokat az üzeneteket, amelyeket márkája tudatalatti szinten közvetít. Íme két példa, amelyek a feketét és az aranyat használják a luxus, az elegancia és a tagadhatatlan márkaismeret közvetítésére.

5. Szerelem első látásra – a színpszichológia a marketingben és a márkaépítésben. A színek a kezdeti benyomás akár 90% -át is befolyásolják.

(Forrás: Winnipegi Egyetem) 

A felhasználók 90 másodpercen belül véleményt alkotnak egy termékről vagy szolgáltatásról. Az emberek ezt az értékelést leginkább a színére alapozzák.

Önmagában a színek felelősek azért, hogy a felhasználók elfogadják vagy elutasítsák a termék 60%-át.

Az emberek 42%-kal többet olvasnak színes hirdetésekben, mint az azonos fekete-fehér hirdetéseket.

Az embléma színe az első dolog amit az ügyfél észre vesz, amikor lát egy márkát.

A megfelelő színek használata a marketingben és a márkaépítésben már az elején lenyűgözheti ügyfeleit. A termékek és szolgáltatások túlterhelt piacán szükség van valamire, hogy a márkája kiemelkedjen. Mindegyik szín más-más üzenetet küld, ezért válassza ki okosan, hogy melyik ábrázolja a legjobban a vállalkozását.

6. Hogyan válasszuk ki a legjobb színeket a vállalkozás számára? A szín befolyásolja a vásárlók vásárlási döntéseinek 85%-át.

(Forrás: Suresh Kumar, „Magatartást vásárló fogyasztók – diagnosztikai tanulmány”) 

A férfiak körülbelül 8%-a és a nők 0,5% -a színvak! (Színlátáshiányos). Ennek ellenére szinte mindegyikük láthatja a kék színt.

A férfi ügyfeleket megcélzó vállalatok színeiként kéket, feketét és szürkét használnak. A női kiegészítőket forgalmazó vállalkozások általában a rózsaszínt, a pirosat és a lilát hangsúlyozzák.

Mi a legjobb szín egy vállalkozás számára?

Ez az Ön vállalkozásától függ – a piros, a narancssárga, a fekete és a királykék vonzza az impulzus vásárlókat. A sötétkék és a kékeszöld a vonzó árú vásárlók számára. Rózsaszín, ég kék és rózsa felhívja a hagyományos vásárlókat.

A márka színeinek kiválasztása elengedhetetlen – minden logó színe a jelentésétől függően eltérő jelentést közvetít. Itt egy színes pszichológiai táblázat, amely bemutatja a márkákat és az általuk kiváltott érzelmeket.

Márkák, érzelmek – Kreatív Inas, marketing

Forrás: The Logo Company

7. Színpszichológiai tények a kisvállalkozások tulajdonosai számára – 90% -uk úgy véli, hogy a szín segíthet új ügyfelek vonzásában.

(Forrás: Xerox)

A kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 81%-a úgy véli, hogy üzleti színük versenyelőnyt jelent számukra.

A menedzserek 83%-a azt mondja, hogy a márka színeivel sikeresebbé varázsolják vállalkozásukat.

A kisvállalkozások tulajdonosainak 90%-a szerint a színek segítenek az ügyfeleknek jobban megjegyezni a prezentációkat és a dokumentumokat.

A vezetők 76%-a szerint a színek miatt vállalkozásuk nagyobbnak tűnik az ügyfelek számára. A vezetők 78%-a szerint a színek növelik az alkalmazottak kreativitását.

Mivel már tudja, mit jelentenek az egyes színek a marketingben, ezeket az ismereteket felhasználhatja vállalkozásának bővítésére. Ezenkívül növelheti alkalmazottai termelékenységét és kreativitását.

8. Milyen pszichológiai színek vannak a marketingben? – A vásárlók 93% -a a termékek megjelenésére koncentrál, amikor megvásárolja a vásárlást.

Az emberek 84%-a a színt említi a termék megvásárlásának fő okaként.

Színes pszichológia statisztika azt mutatják, 26%-át az emberek társítják a narancssárga színt az olcsó termékekhez. Ötnél több (22%) asszociál a sárgával a megfizethetőséggel. A fogyasztók 13%-a szerint a barna az a szín, amely az olcsó termékekhez illik a legjobban.

Az ügyfelek 42%-a fekete termékeket társít kiváló minőségű termékekkel. A kék szín a második helyet foglalja el 19%-kal.

Mindannyian egyetértünk abban, hogy az ügyfelek a könyvet a borítója alapján ítélik meg. A megfelelő szín marketing nem csak közvetíti a cég filozófiáját – de közvetlen hatással van az értékesítésre.

9. Színek és márkajelzések – A világ vezető márkáinak 33% -a kéket használ logójában.

(Forrás: Foundr)

A színpszichológiai statisztikák azt mutatják, hogy a világ legismertebb cégeinek 29% -a a vöröset használja elsődleges színként. A leghíresebb márkák több mint egynegyede (28%) fekete és szürkét használ márka színeiként. 13%-a az első 100 márka használja a sárga és arany színt a márka pszichológia és értékei növeléséhez.

A világ leghíresebb vállalatainak 95% -a csak egy vagy két színt használ logóikhoz. Csak 5%-uk rendelkezik több mint két színnel.

Tehát színesen érinti a márkát a szín.

Tudod, hogy egy kép ezer szót ér, igaz? Nos, ugyanez vonatkozik a színekre is. Egyetlen szín többet tud mondani az ügyfelekről, mint bármi más. Például, ha a logód kék, akkor nincs szükséged szavakra annak elmondására, hogy megbízhatnak benned, és termékeid megbízhatóak. Ezt tény.

10. A teljesítmény pszichológia mögött a márka szín növelheti a márka ismertségét akár 80%-al.

(Forrás: Jill Morton, Miért fontos a szín)

A pszichológia szerint az emberek a márka személyiségét a színe alapján ítélik meg. 

Az emberek agya a felismerhető márkákat részesíti előnyben. Például, ha belép egy üzletbe, és egy ismeretlen kólaital mellett egy Coca-Cola üveget lát, akkor a Coca-Cola-t választja. Valójában az emberek 59%-a úgy dönt, hogy ismerős márkákra költi a pénzét.

A szín megfelelőségét de a termék sokkal fontosabb, mint a szín. Gondoljon például egy rózsaszín láncfűrészre.

A csúcstechnológiai vállalatok a feketét részesítik előnyben márkaszínükként -27%-uk használja a logójában. A kék és a szürke a másik választott szín, mindegyik 23%-kal.

A logó színe és alakja olyan hatással van az ügyfelekre, hogy egyes logóknak nincs szükségük szavakra – például a Nike és az Apple.

Egy tanulmány kimutatta, hogy a nyolcéves gyermekek 100%-a képes szavak nélküli logókat illeszteni a megfelelő márkához.

Az emberek ugyanúgy fogják látni a vállalkozásodat, mint a márkád színét. Ha a logó színe izgalmat közvetít, akkor ezt az ügyfelek elvárják tőled. Ne tévessze meg ügyfeleit logó színeivel – használja a megfelelőt a vállalkozásához.

11. A sikeres márkajelzés ára – A Symantec 1,28 milliárd dollárt fizetett azért, hogy megszerezze a fekete és narancssárga pipát logójukért.

A Pepsi háromszínű logóterve egymillió dollárba került a cégnek. A BBC 1,8 millió dollárt fizetett logójának átalakításáért. A Google és a Coca-Cola logókat társalapítóik hozták létre, így a cégek semmibe sem kerülnek.

A Twitter 15 dollárért vásárolta meg az iStockphoto emblémáját. Egy grafikai hallgató elkészítette a Nike logóját és 35 dollárt kapott.

A logód a semmiből egy milliárd dollárba kerülhet. A nap végén az a fontos, hogy a megfelelő üzenetet közvetítse.

12. Színpszichológiai tények, a valós példákban – Heinz megváltoztatta ketchupjának színét vörösről zöldre, ami 23 millió dolláros növekedést eredményezett az értékesítésben.

(Forrás: BrandTwist)

Az 1950-es években Pepsi világoskékre festett automatáikat Délkelet-Ázsiában. Amit nem tudtak, ez a szín a világ ezen részén lévő gyászhoz és halálhoz kapcsolódik. Mire megváltoztatták a gépek színét, eladásaik összeomlottak.

A hamburgi iskolák kék színű fényt használtak tantermükben, ami 77%-kal csökkentette a gyermekek hiperaktivitását, és 45%-kal kevesebb hibát vétettek.

Az Performable.com (amely ma már a HubSpot része) zöldről pirosra változtatta a CTA gomb színét. Ez az egyszerű változás 21% -kal növelte a konverziókat .

A RIPT ruházati üzlet zöld színűről sárga színre változtatta CTA színét. Ez az eladások 6,3% -os növekedését eredményezte.

A színek jelentős hatással vannak az emberekre, de ne feledje, hogy a különböző kultúrákban különböző asszociációk vannak. Alkalmazza a színeit a célközönségnek megfelelően.

Következtetés

Az emberek a színe prizmájából nézik vállalkozását. Minden szín különböző asszociációkat közvetít és különféle érzéseket vált ki.

Ezért fontos a színpszichológiai tények felsorolása – hogy segítsen az okos választásban. És közvetlenül a távozása előtt itt van két hasznos eszköz, amely segít kiválasztani márkája színeit.

Cimbolizmus – ez az eszköz megmutatja, hogy az emberek milyen színt társítanak egy adott szóhoz.

Színgenerátor – több szempont kiválasztásával segíthet a vállalkozásának megfelelő szín megtalálásában.

Remélhetőleg át fogja nézni és meg fogja találni a színek palettáját, hogy eldöntse, melyik az Ön számára megfelelő.

Sok szerencsét, és legközelebb találkozunk.