Az illatmarketing az üzleti életedet is fellendítheti!
Gondolj az illatokra, amelyeket akkor érzel, amikor a bevásárlóközpontban járkálsz.
Szinte hívogatnak, hogy vásárolj édes kürtős kalácsot vagy puha pogácsát.
Gondolj a különféle illatokra, amelyeket akkor érzel, amikor a bevásárló központban járkálsz.
Szinte hívogatnak, hogy vásárolj édes kürtős kalácsot vagy puha pogácsát.
Gondolsz a kölni szagra, amikor elsétálsz egy áruház férfi részlege mellett?
Egy új könyv izgalomba hoz, miközben lapozgatva átfogod a könyvet és beleszippantasz.
Amint ezen példákon keresztül láthatod, az illatmarketing előnyei önmagukért beszélnek. Természetesen meg van az a hátránya, ahol nem tudod megoldani. Pl; egy árnyékolástechnikai vállalkozásnál milyen illatot tudnál bevetni? Vagy egyáltalán érdemes?
Már a bolt, az élelmiszer vagy a cikk ötlete is kiválthatja azokat az emlékeket vagy érzéseket, amelyek a vágyakozás érzetét keltik.
Ha vállalkozást működtetsz, tartsd szem előtt a szaglást.
Olvasd meg a márka illatmarketing előnyét.
A szag ösztönözheti az ügyfelek viselkedését.
A szagok megváltoztathatják az ügyfelek érzését és kölcsönhatását a körülöttük lévő elemekkel.
A jó illat javíthatja a rossz hangulatot, és kedvesebbé teheti az ügyfeleket az alkalmazottakkal és egymással szemben.
Azok az ügyfelek, akik örülnek a körülöttük lévő illatoknak, valószínűleg nyitottabbak lesznek a termékek megvizsgálására és a további szolgáltatások vásárlásának megfontolására.
Használj kávét és tea illatokat. Sokan elmondják, hogy szeretik a kávé illatát, még akkor is, ha nem isznak kávét.
Az ügyfelek csalogatása a pörkölt kávé jó illatával meggyőzheti őket, hogy péksüteményt vagy nem kávé alapú italt vegyenek.
Ez különösen hatékony hideg téli hónapokban, ahol különösen vonzó az az ötlet, hogy meleg italt tartson a keze között.
A kutatás még azt is megállapította, hogy a jó illatok miatt az emberek többet költenek.
Ügyfeleid hajlamosabbak az impulzus vásárlásokra, és nyitottak a magasabb ár-címkék megtekintésére. Egy kaszinó 58%-kal több bevételre tett szert Németországban, azzal, hogy megváltoztatta az illatprofilt az épületben. Mert az illatmarketing szerepe napról napra fontosabb!
Ez jelentős hatással volt a bevételre.
Az illat NEM játék!
Gondosan válogasd meg az illatot! Ne változtasd, ne kutyuld és ne használd émelyítően töményen.
Kellemes illatok tartják meg az ügyfeleket.
Egyszerűen fogalmazva, az emberek szeretnek jó illatú helyeken tartózkodni.
Az ingatlanügynökök a szagot használják az otthon és a kényelem érzetének megteremtésére, hogy az embereket meg tudják tartani.
Minél kellemesebb illatú a hely, annál tovább maradnak ott a potenciális vásárlók.
(Persze nehéz, hiszen kinek milyen illat jön be).
Minél hosszabb ideig tölt el egy vásárló az üzletedben, annál valószínűbb, hogy megveszi a termékeidet.
Ez idő alatt a bolti marketinged elősegíti termékeid előnyeinek megtekintését, és az értékesítési csapatodnak ideje van arra, hogy eladjon a vásárlóknak különféle termékeket.
Valószínűleg már ismered ezt az ügyfelet.
Egy vásárló bejön egy barátjával, és nem szándékozik semmit sem vásárolni.
Azonban egy idő után, amikor barátjukat figyelték, elkezdtek bizonyos elemeket nézegetni vagy árcédulákat ellenőrizni.
Az üzletben töltött több idő több pénzt jelent.
Akkor kezded látni az összefüggést az illatmarketing és az értékesítés között, amikor az ügyfelek tovább maradnak, mint általában.
A jó illatok jobb vevői élményeket teremtenek.
Az illatmarketing előnyös az üzletek tulajdonosainak, mivel befolyásolja a vásárlási magatartást, miközben magával ragadó vásárlási élményt teremt.
A Scarlet Fashion divat cég erőteljes példa arra, hogy a vállalkozás az illat erejével (persze a trendi ruházataival és áraikkal is) él az illatmarketing előnyével.
Még akkor is, ha sehol sincs a bolt a közeledben, és évek óta nem voltál ruházati üzletben, valószínűleg el tudod képzelni, hogy az illat üdvözöl, amikor belépsz.
A legtöbb üzletben erős gyógynövény, citrom és olívaolaj illat van.
Gyakran az üzletek gyógynövénykészleteket és más fűszercsomagokat helyeznek el az üzlet körül az ügyfelek számára, hogy becsalogassák őket.
Az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolnak, mert olyan érzelmekre vágynak, amelyek a bolt illataival járnak.
A szagok maradandó emlékeket hoznak létre.
A korábbi blogbejegyzésekben az illatmarketing és az emlékezet erejét érintettük.
A szagok évekig maradhatnak az ügyfelek emlékezeteiben, miután elhagyják az üzletet, és az emberek gyakran emlékek áradatát élik meg, amikor gyermekkorukból vagy életük egy jelentős pontjáról azzal az illattal találkoznak.
Az illatmarketing része lehet a márkaépítési stratégiájának.
Ez lehet a módszer arra, hogy márkádat az ügyfelek tudatában tartsd, még akkor is, ha nem a termékeidre gondolnak. Ráadásul, ha az emberek rád gondolnak, akkor valószínűbb, hogy visszatérnek az üzletedbe.
A szagok növelhetik a személyzet termelékenységét.
Az illatmarketing előnyei nem csak az ügyfelek számára hatásos eszköz. A jó illatú környezetben végzett munka az alkalmazottjaid jó hatással van.
Azok az emberek, akik nálad dolgoznak, éberebbek és eredményesebbek lesznek, ami azt jelenti, hogy kevesebb hibát követnek el és rendelkezésre állnak az ügyfelek megfelelő kezelésében.
Ráadásul a boldogabb ügyfelek a jó illatok miatt boldogabb alkalmazottakhoz vezetnek, akik kevésbé hajlamosak szembesülni a hangulatukat tesztelő durva vagy agresszív vásárlókkal.
Természetesen a produktív és segítőkész alkalmazottak az üzleti élet számára is jót tesznek. Az ügyfelek boldogabbak lesznek azokkal az emberekkel, akikkel találkoznak, és vissza akarnak térni, el akarják mondani barátaiknak a vállalkozásodat.
A vállalkozásodnak szaga van.
Nagy valószínűséggel vállalkozásodnak már van „szaga”. A termékek által kibocsátott szagok, a tégla és habarcs illata, pékség, ingatlanközvetítő, szépségszalon, stb;… és a rejtett anyagok illatának kombinációja.
Ha nem illatmarketinget használsz, ezek az illatok elnyomhatják az ügyfeleket, és olyan emlékeket teremthetnek, amilyeneket soha nem szántál nekik.
Azáltal, hogy átveszed az üzleti vállalkozás illatának irányítását, el döntheted, hogy az ügyfelek milyen szagot érezzenek, és milyen típusú vásárlói tapasztalattal rendelkezzenek.
Végére hagytam azon vállalkozásokat, akik igen szerencsés helyzetben vannak, hiszen az emberiségbe kódolt ösztön illatok verhetetlenek. Ilyen például egy faárú üzlet.
Milyen jó érzés belépni ugye? A Fa illata az élet illata.
És talán nagyban befolyásolja az üzleti életedben is a megfelelő parfüm választása. Milyen szívesen vagy egy jó illatú ember társaságában, ami talán nagyban elősegíti a sikeres üzletkötést.
Mennyi időt töltenél egy rossz izzadságszagú emberrel?
És mivel a hosszabb tárgyalás biztosan sikeresebb kimenetellel jár, ezért érthető, amennyiben olyan tárgyaláson vagy ahonnan alig várod, hogy megszabadulj a rossz szagok miatt.
Milyen illat mit jelent?
Milyen jelentést hordoznak az egyes illatok?
vanília | komfortérzés, megnövelt libidó |
pézsma | kalandos, tiszta |
szantálfa | játékos kedvű, relaxált |
citrus | energiával telt, feldobott |
fű | boldog, “újra gyerek” |
levendula | álmos |
borsmenta | éber, figyelő, erős |
mandula | “ölelnivaló”, kényeztető |
frézia | flörtölő |
patchouli (keleti cserje) | mesterkélt, anyagias |
piros gyümölcs | optimista |
One thought on “Az illatmarketing az üzleti életedet is fellendítheti!”
Comments are closed.