A szalon vendégeinek vonzása: Hogyan lehet új ügyfeleket szerezni és megtartani őket
A szalon vendégkörének vonzása, legyen szó fodrászról, manikűrösről és pedikűrösről, vagy sminkesről, minden szalon tulajdonosának célja.
Természetesen azt szeretnéd, ha szalonod sikeres lenne, és vállalkozás tulajdonosaként mindent belefektetnél abba, hogy ez megtörténjen.
Kevés a szalonod ügyfélköre? Most nyitottad ki szépségszalonodat?
Rengeteg kérdés és segítségkérés érkezett hozzánk szépségszalonoktól, ezért pár gondolat erejéig belemerültünk a témába, hiszen a mai napig is számos szépségszalon marketing munkáját végezzük jelentős sikerrel!
Tehát…..
Az értékesítési időszakokra reagálva a szalon tulajdonosoknak és alkalmazottjaiknak készen kell állniuk az új vásárlók fogadására, akik hamarosan eláraszthatják jobb esetben a szalonjaikat.
Azon túl, hogy a potenciális új ügyfeleket arra ösztönözzük, hogy bejárjanak és igénybe vegyék az Ön szolgáltatásait, az is fontos, hogy tudják és tegyék is meg, mi szükséges az új szalon vendégek vonzásához és megtartásához.
Tudja, mi kell valójában ahhoz, hogy vonzza és megtartsa ügyfeleit a szalonjában?
Olvassa tovább, hogy megtudja…
1. Ismerje meg vendégét, és célozza meg őket.
Ezt tudnia kell: nem mindenki az Ön ügyfele! Sok szalon tulajdonos elköveti azt a meglehetősen nagy hibát, hogy azt gondolja, -mindenkinek meg kell felelnie.
Csakúgy, mint az éttermek esetében – ahol egyesek Kínai ételeket, mások pedig Török ízeket szeretnének – különböző emberek különböző szolgáltatásokat vagy kezeléseket igényelnek és ott van még a személyes szimpátia is.
Ha azt a hibát követi el, hogy mindent megpróbál, akkor elveszíti a lehetőséget, hogy kielégítse egy olyan ügyfélkör igényeit, akik hűek lennének szalonjához.
Mintha egy személyben nyitna egy szalont, amely mindenféle pedikűr, vagy manikűr, stb; szolgáltatást kínálna mert minden téren nagyon profi (lehet van ilyen is).
Egy közismert nevű pedikűrös vonz ereje pl; az, hogy a szalon arról ismert, miszerint a pedikűrös beszakadt, gombás, köröm benövéses, vagy bármilyen típusú pedikűrös munkára szakosodott.
Ne féljen akár egyedül lenni, szakterülettel rendelkezni, és valóban eladni ezt a különleges képességét.
Az üzleti világ akkora, hogy el kell ágazni és kipróbálni valami újat és izgalmasat, egyedit.
Az emberek tudni akarják, mire számíthatnak és milyen szalonban van Ön, mielőtt belépnének az ajtón.
Továbbá nagyon fontos megismerni az ügyfelet, hogy megismerhesse vállalkozását.
Mielőtt vállalkozni kezd, tanulmányozza a környék demográfiai adatait, és ismerje meg, hogy az emberek mit engedhetnek meg maguknak a személyes ápolásra és fenntartásra.
Valószínűleg olyan helyet választott, amely elősegíti a vállalkozás számára a pénzszerzést, és ezt tovább kell használnia annak biztosításával, hogy az Ön által kínált szolgáltatások összhangban vannak a közösséggel.
Nem lehet felajánlani 8.000 Ft-os pedikűr kezelést vagy gyémántköves manikűrt egy közép-osztálybeli környéken; egy gazdagabb területen kell tartózkodnia ahhoz, hogy ekkora összeget kérhessen.
Tehát ne féljen és kérdezzen:
Ne féljen körbejárni a környéket, és jobban megérteni azokat az embereket, akik a környéken élnek, dolgoznak és időt töltenek ott.
Ez az a lehetőség, hogy megkeresse az embereket a kávézókban, az élelmiszerboltokban, az éttermekben, hogy megkérdezze tőlük, milyen szolgáltatást vennének igénybe. Alapvető fontosságú, hogy átfogóan megértsük, mennyit akarnak az emberek magukra költeni, és mire van szükségük és mi az, amire szükségük van egy szomszédos szalonban.
2. Készítse elő a személyzetet.
Kedves személyiségük van? Túlmutatnának-e az ügyfeleken?
Foglalkozzon ezzel és töltsön időt alkalmazottaira, miután felvette őket, hogy megtanulják az ügyfélszolgálat csínját-bínját (akár önön keresztül, akár egy ügynökségen keresztül).
A gyakori képzési és fejlesztési órákon való részvételi lehetőségek lehetővé teszik számukra, hogy értékesítőként növekedjenek, ami összességében javítja vállalkozását.
Nagyon fontos befektetni a személyzetbe, mert ők úgymond az élvonalban vannak, és ők azok, akik törzsvendégeivel és potenciális vendégeivel foglalkoznak a legjobban.
Egy másik lényeges tennivaló, hogy éreztesse munkatársaival, hogy milyen értékesítések! Amennyiben promóciókat szeretne bevezetni idő előtt, készen kell álljanak alkalmazottaik arra, hogy az ügyfeleknek bemutassák, eladják, amikor megérkeznek a szalonba.
Valójában tegyen egy lépést: tudva, hogy minden alkalmazott egyedi, kérdezze meg tőlük, hogyan akarnak segíteni a szalonjának aktuális ajánlatainak népszerűsítésében.
Munkatársainak bevonása a promóció elkészítésének folyamatába rendkívül értékes az Ön és munkatársai számára, mert mindkét fél fontos része a folyamatnak.
Személyzetének nyilvánvalóan főszerepe van, ezért létfontosságú, hogy valóban részesei legyenek a promócióknak.
3. Ossza meg történetét
Része annak, ami arra készteti az ügyfeleket, hogy bármely más szalon helyett az Ön szolgáltatásait válasszák:
Személyes kapcsolat:
Azon túl, hogy ismeri az ügyfelek nevét és az általuk igénybe vett szolgáltatásokat, kell hogy tudja, hogyan kell eladni a leendő ügyfelet szalonjának, mielőtt még oda érkeznének.
Személyes jelenléte az interneten, és a potenciális kliens számára hozzáférést biztosít ahhoz, hogy ki vagy mint márka, és mint csapat, emberi kapcsolatot épít ki, amely a szalonodba tereli a forgalmat.
A potenciális ügyfelek szeretik megnézni, milyen a leendő láb egészségük (pl; pedikűrösnél).
Az emberek szívesen olvasnának munkatársainak életéről, munkáiról a közösségi médiában, és szívesen látnák, hogy munkatársai szórakoznak vagy éppen egy nemes és jó célból jönnek össze.
Ha jótékonykodik, pl; kedvezményesen esetleg ingyenesen nyújt kozmetikai szolgáltatásokat időseknek vagy nehézségekkel küzdő embereknek, akkor erre hívja fel a figyelmet – soha nem lehet tudni, ki szeretne támogatni egy szalnot (akár termékekkel), amely visszaad más embereknek.
És ha olyan szalont képviselsz, aki szeret szórakozni járni az alkalmazottjaival, mind ezt érdemes megmutatni. Vagy pl; pár kép a csapatodról miképpen mindenki teljes kezelést nyújt egymásnak, és online szeretnéd bemutatni minden lépést. Bármi is legyen, ossza meg! Fontos az üzleti kapcsolatépítésben.
Az emberek többnyire szeretnek olyan szalonokba járni, ahol a személyzet kedves és barátságos egymással és velük szemben. Élvezik a szalonod, ahol valódi baráti a légkör és a kollégák kölcsönös támogatása uralkodik.
Indítson el egy blogot:
Adjon tanácsokat a vállalkozásalapításhoz, és ossza meg, milyen volt ez a folyamat az Ön számára.
Próbáljon belső képet adni arról, hogy mi szükséges a sikeres üzleti vállalkozás működtetéséhez, és hogyan lehet továbbra is virágzó. Vagy pl; kezelésekről stb;
Vessen egy pillantást a nagyközönségre a vállalati kultúrára. Az idő múlásával vezető szerepet tölt be a szakterületén, és ez a fajta hírnév valóban nagyon sokat befolyásol.
4. Hirdesse magát online.
A közösségi média egy felbecsülhetetlen és olcsó eszköz, amely lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjen az ügyfelekkel, promóciókat kínáljon, és megoszthassa munkáját a potenciális ügyfelek nagyobb közönségével, akik talán soha nem hallottak rólad, ha nem a közösségi média számára készültek.
Tehát kérdezd meg magadtól: Hogyan tud a szalonom kapcsolatba lépni az online felhasználókkal? Nos, itt van a válaszod.
- Válaszoljon a kérdésekre.
- Keresse meg és kérdezze meg, mit keresnek egy szalonban – állj készen a megfelelő válaszra
- Futtasson versenyeket. Igen, az online versenyek nagyszerű módja annak, hogy növeljék online befolyásukat és növeljék a szalon forgalmát: a versenyek felháborodást keltenek a szalonban, és szalonját több „radarra” helyezik. A közösségi média elengedhetetlen modern marketing eszköz, amely a befolyásolás erejét adja a kezébe.
5. Hirdesse magát személyesen.
Annak ellenére, hogy a világ mennyire digitális lett, még mindig nincs olyan, mint a hálózatépítés, amely új ügyfeleket vonzana szalonjába. Különböző hálózati weboldalakkal valóban új ügyfélkört szerezhet, és jobban megismerheti az embereket abban, hogy mit kínál a szórólapokon és névjegykártyákon keresztül, amelyeket magával hoz minden olyan eseményen, amelyen részt vesz.
Az emberek még mindig szeretik a személyes találkozást:
Nagyon sok anya van, aki kikapcsolódási helyszíneken „lóg”, és talán ez az Ön ügyfélköre. Ha nem, akkor nézze meg a helyi vásárlási helyszíneket vagy kávézót, talál-e ott potenciális ügyfeleket.
Soha ne hagyja ki az alkalmat arra, hogy eladja magát: hacsak a szalonja nincs a semmi közepén (és még akkor is, ha ott van van), találhat embereket, ha tudja, hogyan kell előadni.
Ez nem szégyen kérdés! Jelen cikkemet olyan szalonoknak szánom, akik most vagy nemrégen indultak/nyitottak vagy esetleg küzködnek a vendégkör kialakításában.
Ne felejtsük el, hogy sok szépségápolási rendezvényen a haj, a smink, a kéz és a láb szakemberei gyűlnek össze, így abszolút elérheti az ügyfeleket, akik nem versenytárs szalonokból veszik igénybe szolgáltatásait.
Ne felejtse el szem előtt tartani a helyi általános üzleti csoportokat: a helyi üzletek mindig érdekeltek abban, hogy megtudják, ki tartózkodik a környéken, és hogyan szolgáltatnak. Tehát érintkezzen a közönséggel és hirdesse magát (és készítse elő névjegykártyáit)!
6. Alku kötése
Fontos megjegyezni, hogy a szolgáltatóiparban minden képlékeny – az értékesítés apálya és áramlása éppen ezért kínál promóciót, ha magas a kiadás, és akkor, amikor alacsony a kiadás.
A promóciók lebonyolítása a magas költségei miatt azt jelenti, hogy magasabb árú kezeléseket és szolgáltatásokat hirdet, mivel az emberek akkor költenék a pénzüket.
Gondoljunk csak az ünnepekre: a legtöbb emberek számos rendezvényen vesznek részt- a karácsonyi, születésnapi partiktól a házavatásokig, a karácsonyi partikig és minden egyéb alkalmakon, és szeretnének a legjobban kinézni.
Ez azt jelenti, hogy felhívhatnak téged a haj, a kéz és a láb vagy a smink elkészítéséhez, és azt is jelenti, hogy lehetőséged van nagy profitra.
Alacsony kiadások esetén, általában közvetlenül az új év után, forgalmat vezet be szalonjába azzal az ígérettel, hogy jó megjelenésű kedvezményt kínál, amelyet mindenki a szalon környékén meg is talál.
Futtasson tehát pl; egy januári promóciót: ajánljon fel szalonjában egy akciót. Meglepődne az eredményen.
Például, ha körmöt vág az ügyfél lábán, akkor egynél több találkozóra van szükség, hiszen a köröm ugyebár növekszik.
Adjon tippeket, hogyan lehet szebb és ápoltabb a lába, ajánljon láb-izzadás elleni krémet, stb;…
Új vendége annyira örülhet a kezelésnek, a tanácsoknak és az előléptetésének (hiszen egy hasonló beszélgetés a vendégből baráti érzéseket válthat ki), hogy végül minden barátjának elmondja benyomását.
Az eredmény? Mielőtt megtudná, több ügyfele lesz, aki ki akarja használni az akcióját és a szalonját! Fontolja meg a termékek szalonjában történő értékesítését is, ha felhasználja őket az ügyfeleken, és megmutatja nekik, hogy mennyire hatékonyak lennének otthon a látogatások között használni a termékeket.
Termékek értékesítése a szalonban, míg a fodrász és színezés vagy a pedikűr szolgáltatása elsősorban a promóció költségeit fedezi.
A promóció megtervezésekor ügyeljen arra, hogy gyengébb napokon futtassa az ajánlatokat, például kedden vagy szerdán, amikor az emberek általában nem járnak olyan gyakran a szalonokba.
Ez az egyensúly lehetővé teszi, hogy vonzó kedvezményt kínáljon anélkül, hogy több ingyenes kezelést adna, mint amennyit megengedhet magának.
Több ügyfelet szeretne. Tehát, ha gyengébb napokon futtatja promócióit, győződjön meg arról, hogy a szalonjára és környékére jellemző akciók legyenek.
A promóció lebonyolításának lényege, hogy felhívja az emberek figyelmét szalonjára, de ha mindenki akciót folytat, fontos tenni valamit azért, hogy szalonja kiemelkedjen a többitől.
Tehát tegyen valamit: fontoljon meg egy akciópromóciót – futtasson olyan promóciót, amely annyi információt tartalmaz, hogy a potenciális ügyfélnek csak időpontot kelljen foglalnia (ne legyen megválaszolatlan kérdése)!
Esetleg kínáljon ingyenes szolgáltatást annak az első 10 embernek, aki kedd vagy szerda reggel jön az Ön szalonjába, vagy ingyenes kezelést kínál egy új ügyfélnek, aki sikeresen becsalogat/ajánl egy barátjának a szalonját. A lehetőségek végtelenek!
A promóció lebonyolításakor egy másik fontos szempont az időzítés: ne halogassa szolgáltatásának népszerűsítését az utolsó napig.
Ehelyett a lehető leghamarabb népszerűsítse kínálatát annak érdekében, hogy megelőzze a versenyt, és néhány ügyfelét az ajtó elé állítsa!
A promócióid futtatása alatt nem minden vendég fog élni a lehetőséggel, de vonzhat olyan ügyfeleket, akik nemrég költöztek a területedre, és ügyfeleket, akik elkötelezettek lesznek abban, hogy egész évben a legjobban nézzenek ki és érezzék magukat.
Ne feledje: a jó belépés és megjelenés megmutatja, hogy Ön egy progresszív szalon, aki aktívan tartja szem elött az emberek igényeit a jelenben és a jövőben is.
6. Keressen megfelelő szakembert, hogy a fentiekben olvasottak professzionális szinten működjenek:
Annak érdekében, hogy lássa a forgalom növekedését, amire szüksége van, és amelyet látni szeretne, fontos, hogy minden eszköz meg legyen a sikerhez. Tehát, ha olyan marketingest keres, amely elősegíti vállalkozásának fejlődését, új ügyfelek megszerzését a marketing révén és a régi ügyfelek visszahódítását, akkor a Kreatív Inas marketing szolgáltatás megoldását kell keresnie.
A SIKER csomagban minden rendelkezésre áll.
Összefoglalva:
Mint most már tudja, új ügyfelek behozatala okos gondolkodást és okosabb cselekvést jelent. Az ügyfelek bárhová elmehetnek, hogy kielégítsék szépség és egészségigényüket, de ha azt akarja, hogy jöjjenek szalonjába, és folyamatosan vissza is térjenek, akkor gondolkodnia kell azon, mire van szüksége egy szalonban, és azon, hogy kielégítse ezt az igényt.
Az ügyfelek megismerése és megcélzása, nem pedig mindenkinek való tetszés az, ami a szalonban különbséget jelent.
Munkatársainak felkészítése hatással van márkája sikerére is: személyzete a szalon gerince (amennyiben egyedül van és szolgáltat a szalonban, abban az esetben természetesen Ön).
A Kreatív Inas marketing stratégiáival a kezedben megvan a lehetőség arra, hogy vállalkozásod jobbá váltson.
Köszönet nyilvánítás!
Szeretnénk köszönetet nyújtani cikkünk megírásában közreműködő és statisztikailag a legtöbb Google keresés szerinti Pedikűrős szakembernek Katalinnak a Kati szalon tulajdonosának.
One thought on “A szalon vendégeinek vonzása: Hogyan lehet új ügyfeleket szerezni és megtartani őket”
Comments are closed.